Dag 4 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Salwega-Esta - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Salwega-Esta - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Auke van der Grinten & Steven de Bresser

15 Juli 2015 | Nederland, Lelystad

Het is nooit plezant om wakker te worden in een zee van erwten. Eerst is het verbazing en ongeloof, daarna vooral ergernis die onze esta's ervaren. Want overal, van het kastje naar de muur, lagen erwten. Schoenen, laarzen, tassen, wc's, alles was getroffen door een onverwachte erwtenregen. De reden voor dit enigszins ongebruikelijke natuurverschijnsel was onbekend, ook nadat we een pannenkoekje met fruit achter de kiezen hadden.

Het gebruikelijke ochtendcorvee liep tot een einde toen er in onze gang ineens een dame lag. Bovenop twee luchtbedden in een diepe, diepe slaap lag een prinses. Koninklijke bezoek! De esta's waren hun manieren helaas verloren, een tomeloos enthousiasme was wel aanwezig. De prinses had sinds kort last van insomnia, de boosdoener bleek toevalligerwijs een gebrek aan erwten te zijn. Een erwtenraapwedstrijd en een geheugentrainer later vertrok de prinses weer.

Voor het eerst deze week lunchten we buiten de deur. Het etablissement Aviodrome bleek eens aangename locatie om onder het genot van een vliegtuigje en een speelparadijs de lunchpakketjes soldaat te maken. De vliegtuigen waren minder in trek dan verwacht maar alle speeltoestellen waren erg populair.

Een diner in de Aviodrome zat er helaas niet in, dus aten we thuis. Hierna hadden we nog net tijd voor een avondspel. In de ruige bossen in de polder hebben we een smokkelspel gedaan. Moe en voldaan overtrok ons kroost naar de bedstee.

• 15 Juli 2015 - 18:39

Cindy:

Wat hebben jullie al een paar geweldige dagen achter de rug! En nog twwe fantastische dagen te gaan. Veel plezier nog, lieve Esta's.

• 15 Juli 2015 - 22:06

Wendy:

Wat een gezelligheid allemaal. Klinkt zo leuk allemaal. Kan niet wachten tot Roman thuis is en zijn verhalen gaat vertellen.